Jeg var jo ikke feit!

På ungdomskolen begynte jeg å tro at jeg var tjukk! 
Var jeg større enn noen de andre jentene? JA!
Var jeg tjukk? NEI, absolutt ikke!

Men det trodde jeg, jeg mente det, jeg følte det!

Siden da har jeg lagt på meg ganske mange kilo, 20 for å være nøyaktig… 

Jeg pleide å se på bilder av meg selv og tenke at jeg var en flodhest, et skikkelig fleskeberg! Dette er noe jeg fortsatt gjør. Men nå er jeg overvektig (i BMI verden) men da var jeg helt normal! 
Jeg kommer fra en familie med mange goder, vi damene har store pupper, stor rumpe og flotte kjærlighets håndtak! 
Sånn er vi bare, rent genetisk!

Jeg ønsker å legge ut litt bilder av meg “back in the days” Da jeg ble psykisk syk fordi jeg trodde jeg var tjukk! Jeg bruker nå disse bildene som motivasjon! 
Jeg elsker å se at lille ungdom-meg var slank og vakker! Det er litt enklere å bruke et bilde av megselv som inspo, for det er faktisk sånn jeg kan se ut. og har sett ut!

Så her kommer bildene fra da min selvhat var på sitt værste, men kroppen min var på sitt beste! (ish)

 

Dette er fra min konfirmasjon i 2011! Her var jeg faktisk ganske så tynn! 
Det synes ikke så godt, da jeg har på meg bunad, men den henger bare på skuldrene!

Dette er fra utvekslingen i Italia 2012! Se så liten og søt jeg er!
Ja, jeg klarte også å havne på krykker…

Her hadde vi konsert med MDD linja i 2013! Jeg var super stolt over opptreden min den dagen, her kan du se litt mage valker, men fy søren da! 
Jeg var jo ikke tjukk og jeg var full av liv!

Dette er som dere ser fra 2012, her kan dere se ganske tydelig at jeg ikke var særlig tjukk! 
Har ikke det vakreste susse fjeset og håret er jo ikke helt sånn, men tjukk var jeg ikke!

Dette tror jeg også er sommeren 2012, Jeg hadde jo bare en helt vanlig kropp! 

Ikke var jeg tjukk og ikke var jeg tynn, bare helt rett opp og ned!

 

Jeg ser jo det på alle bildene jeg har at jeg begynte å legge på meg litt på videregående, men på sommeren så pleide de kiloene å forsvinne lett!
Når jeg valgte å flytte fra hjembygda og ned til østlandet i 2013, det var da ting begynte å snu, jeg begynte å slite med hodepine! Var mye sengeliggende og følte meg ikke bra! Etter videregående veide jeg ca 65kg (jeg er 163cm høy) Jeg flyttet inn sammen med eksen og jeg gikk opp 20 kg på et år! 
Jeg flyttet hjem igjen, gjikk ned 5 kg den første tiden, hodeplagene forsvant, jeg trente bort 10 kg i løpen av 6 mnd og hadde det egentlig veldig bra, jeg møtte han jeg er sammen med nå og kjæreste kiloene er tilbake! 

Jeg har ikke veid meg på en stund, men jeg tror jeg veier ca 75kg og har heller lært meg hvordan å posere kroppen min på bilder!

Jeg har tatt utallige tester og vet at kroppen min er sunn! Jeg har overflødig fett, ja. Men jeg har veldig lite fedt i blodårene, mindre enn gjennomsnittet! 

Før har vektnedgangen blitt drevet av de fine bildene jeg skal ta, de blikkene jeg kommer til å få, kroppen jeg skal vise fram på neste reunion, og andre overfladiske tanker, men nå som jeg vet at kroppen min er sunn, så vil jeg heller fokusere på det å ha en sunn tankegang og psyke! 

Jeg legger ikke sjul på at jeg er psykisk syk, men i følge helse norge, så er jeg frisk nok til at jeg ikke trenger hjelp! 
(Litt av grunnen til at denne bloggen ble født!)

Jeg vil selvfølgelig fortsatt gå ned i vekt og ikke være den tjukke i gjengen, eller den tjukke kjæresten til han der, eller hun store, morsomme… 
Jeg vil bare være hun der! Jeg vil bare være meg! 

——————————————————————————————————————————————————

Med dette, så vil jeg at, hvis du ikke liker den kroppen du har, ta på deg favoritt bikinien din!

Gå bort til speilet, se på deg selv, granske alle detaljer!

Gransk deg selv, se ordentlig!

Hva er det du absolutt ikke liker ved deg selv?

Jeg liker ikke, at lårene møtes, at jeg har cellulitter, jeg har muskuløse legger, jeg har bingovinger, jeg har kviser på brystet og ryggen, jeg har henge pupper, jeg har dobbelhake, jeg har hengeøyelokk, mangen henger utenfor bikinitrusa, jeg har arr etter piercingen i navelen, rumpa mi er ikke fast og jeg har suuuper høy panne!

Hvorfor liker du ikke disse tingene ved kroppen din?

For min del, så får jeg gnagsår mellom lårene på sommeren. Jeg ser litt maskulin ut med store legger, jeg har mye større øverarmer enn under armer og føler jeg ser litt uproposjonert ut, jeg føler meg uren, jeg får en lang og rar brystkasse, jeg mister fine trekk ansiktet mitt egentlig har, jeg ser dårlig og ser alltid trøtt ut, jeg får vondt i magen når jeg bruker tettsittende klær, det gjør magen min til et fokus punkt, den ser rar ut, jeg kan se skalla ut når jeg setter opp håret!

Jeg føler rett og slett at jeg ser styggere ut! Jeg føler meg ikke vell!

Er det noen av disse tingene som går utover helsen din?(hvis ja, kontakt en lege for hjelp)

Nja, egentlig ikke…

Hva er det du liker ved kroppen din, eller liker bare litt?

Øynene mine, håret mitt, føttene mine, hendene mine, neglene mine, leggene mine, rumpa mi, puppene mine, brynene mine, leppene mine, ørene mine og underarmene mine.

Hvorfor liker du disse tingene ved kroppen din? 

Jeg elsker grønnfargen, det fåler all slags form for farging og bleking, de er søte og små, de er små og tynne, de er sterke og lange, de er muskuløse, den er mjuk og enkel å trene, de er fyldige og flotte, de gror ut uansett hvor mye jeg fikser og ødelegger de, de er fyldige og mjuke, de er små og pyntet og de er relativt tynne og har en super tatovering!

Hva liker du ved deg selv ellers? (personlighet)

Jeg er morsom, selv når ingen andre er her, jeg er omsorgsfull, jeg er spirituell, jeg kan synge, jeg har selvironi, jeg kan ha det gøy og drite meg ut, jeg er lojal, jeg respekterer de rundt meg, jeg har skapt gode relasjoner i livet, jeg har vært på mange kule eventyr, jeg har tatt vanskelige valg, jeg er flink til å ta i mot hjelp og jeg er enkel å prate med!

Se nå nøye på det du har skrevet! 

Burde virkelig det du ikke liker ved kroppen din overgå alt det fine ved deg? 
Ønsker du ikke heller at folk skal se på deg som hun omsorgsfulle, morsomme og eventyrlystne?

Det vil jeg! 

Og det er det jeg har gjort et oppgjør med meg slev i det siste!
 

Jeg trodde jeg skulle kjøre på å gå ned 15kg før Thiland ferien som er neste uke…

Jeg skaffet meg en hund og levde lykkelig i stenden! 

Jeg veier ca 75kg og er lykkelig som aldri før!

Takk for meg!

S.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg