Slankekrigen!

 

Jeg forstår hvorfor det kalles en krig!
Det er litt som gammel krigføring, fra den amerikanske revolusjonen, hvor de står på rekke og rad og skyter i tur og orden.

Det handler ikke om taktikk og legge mye tanker i krigføring, men om å ha det beste utstyret, talentet og motivasjonen.

Det å gå ned i vekt er et mareritt uten like!

Føler ikke noe jeg gjør er bra nok!

 

Nå, med det aktivitets nivået og de spisevanene jeg har, så er jeg helt stødig, går verken opp eller ned i vekt! Men hvis jeg trener, så spiser jeg mer for å holde energi nivået oppe og deretter går jeg ikke ned i vekt. Det er bare en stor karusell.

 

Forrige gang jeg gikk ned i vekt, så trente jeg nesten hver dag og spiste nesten ingenting, jeg hadde null sosial liv, men jeg så bra ut da…

 

Nå har det seg sånn at jeg vil gjennom dette en gang til! Jeg vill veie 70kg, eller mindre!

Jeg driver for det meste med styrke trening, også tenker jeg å finne gode Cardio øvelser jeg kan gjøre hjemme og på jobb når det er stille!

Jeg tenker også å jobbe med å slutte å spise hvete, da jeg har sett og skjønt at dette kan påvirke vekten!
Jeg ønsker også å bli flinkere til å ikke spise meieriprodukter, da jeg er laktoseinntorerant.

Det å gå ned i vekt er en skikkelig kamp, men det er på tide å gjøre noe!

 

Hvis dere har noen tips, legg de igjen i kommentarene!
Tar imot alle tips og triks!

 

S.

 

Så her er noen bilder tatt av meg kvelden 17.Mai også håper jeg å se en forandring framover!
Holder dere oppdatert!

4 kommentarer
    1. Altså..jeg er ikke på slankekur, men veide nok bortimot 100 kg. Så måtte jeg legge om kostholdet pga IBS ( irritabel tarm) og altså over på det som kalles lav FODMAP. Kiloene raser jo av, en hyggelig bivirking så klart ( ned nærmere 15-20 kg på et halvt år), og jeg teller ikke kalorier, er heller ikke sulten. Vanlig brød er kuttet ut, men spiser brød som er lav fodmap ( inneholder ikke hvete, bygg, rug)
      Det kan jo være noe å prøve for deg? Men du må orientere deg om kosten..google er kjekk der, så du får et variert og sunt kosthold. Nettsidene til bl.a. Julianne Lyngstad og Cecilie Ågotnes er veldig bra med oppskrifter og tips. Ellers ligger det jo lister på nett over hva som er lav, middels og høy fodmap. Det som går igjen, er jo at man kutter ut mest mulig av spesielle karbohydrater som finnes naturlig i mange matvarer , mens andre kan man fint tåle. Og av søtstoffer kan jeg ikke ha f.eks. xylitol, sorbitol, honning, men kan godt ha litt vanlig farin, faktisk. Du har vel ikke IBS og kan kanskje gå på det som kalles lavkarbo, ser det er flere bloggere med oppskrifter for sånt. De bruker så klart ikke farin i noe, de velger annet. Det er ikke helt det samme som lav fodmap, men de kutter jo også ned på karbohydrater. Vi skal egentlig ikke ha for mye karbo, vi mennesker. Litt, ja, men ikke så mye som moderne kosthold inneholder.
      Ikke tren deg halvt ihjel, det blir bare stress. Jeg trener litt, sannsynligvis for lite..hehe. Normal mengde trening er best, jeg er ikke der, jeg tilstår.

      1. Hei, dette var veldig informativt, selv om ejg ikke har IBS, så skal jeg sannelig sjekke ut FODMAP, det hørtes kjekt ut!
        Tusen takk for at du kommenterte!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg